.

.

måndag 22 april 2019

Fotbolls golf

Vi åkte till siggesta gård och spelade fotbolls golf.
Det tycker jag är jätte kul, men.....
Först frågade Leo om han skulle ta fotbolls skor eller inte och då svarade Micke att det stod på deras hemsida att man inte fick ha det och då blev Leo jätte arg och helt plötsligt hade han inga skor som han kunde ha alls. Tillslut på vi iaf iväg.
När vi kom dit så betalade vi, valde bollar, och kissade och då fick jag och nelli syn på att .
dom hade ponny ridning så vi gick dit och tittade och de höll bara på i en timma till och det tar längre tid en så att spela forbolls golf så då fick hon rida först. Jag tycker att det är riktiga ocker priser på sånt här, det kostade 65kr för 4-5 minuters ridning men men.
Först var Nelli lite rädd och jag trodde att hon skulle bryta ihop och vilja gå av men efter ca halva varvet såg man på henne att hon började tycka att det var kul och sen växte leendet mer och mer.
När hon hade ridit klart gick hon fram till hästen och kramade den länge. Och det för står jag på ett för den var fin och alldeles lurvig så den var säkert jätte gosig att krama men jag gillar inte riktigt hästar för att dom är så stora och även om det här var en ponny så var den ju jätte stor för Nelli som är så liten.

Sen gick vi och spelade fotbolls golf.
Leo var lite nervös, ingen fattar varför för det är ju inte direkt någon prestige att vinna mot sin familj.
Det var jätte roligt hela första hålet, det gick bra för alla Nelli gjorde seger danser när hon fick i sin boll i hålet .
Sen ville inte Nelli spela mer ….. då ville hon rida igen..... eller bara åka hem...….
Så de nästkommande 17 hålen fick vi lirka tjata muta och hota för att få henna att överhuvudtaget röra sig framåt.
Jäkligt trist för det gick bra för alla på fotbollsgolfen, Leo vann och jag kom inte sist för första gången, det gjorde Robin så jag hoppas att han inte är ledsen eller besviken för det är inge kul men det tycker jag inte han ska vara för man måste ju unna sin mamma att inte vara sämst varje gång.

Sen började vi röra oss hemmåt,men först tittade jag Nelli och Leo på djuren som fanns där, det hade vi kunnat göra mycket längre men jag hade lovat Leo att spela innebandy med honom och nu började tiden rinna iväg eftersom det tar lite tid att åka till Siggesta gård. vid det här laget var jag och Nelli rejält hungriga och hon ville ha korv så Micke säger att vi stannar på en bensinmack på vägen hem och köper korv, men  vi stannade på en grill/affär nånting. Där hade dom allt förutom kort till och med vattenpistoler.
Vi köper varsin glass och ska sätta oss på ute serveringen och äta men Nelli går och sätter sig i bilen och surar, absurt och när jag frågar varför så gråter hon argt och säger att hon är hungrig och vill ha korv och inte glass, glassen vill hon spara till efter att hon har ätit korven, vilket iof var väldigt vettigt tycker jag men det blev ju inte så himla mysigt för Robin och Leo eller vi andra då hon surar och stor gråter. Tillslut så åt hon sin glass och vi åkte vidare till en liten grillkiosk där jag köpte korv och pommesfrites till henne.




 

















vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)