.

.

fredag 28 juni 2019

Valleby parken



I dag tänkte jag att vi skulle gå och titta på den nya parken som dom har byggt här. Jag har sett jätte fina bilder på Facebook från folk som har varit där och det såg otroligt fint ut men jag har också hört att det varit otroligt mycket barngrupper från dagis och skolor där.

Parken var verkligen otroligt fin, inte alls som en
 vanlig park utan mer som Junibacken på Djurgården.Där är allt så vackert byggt.

Där fanns ett hotell med reception och där kunde man även höra en telefon ringa.
I trappan upp låg det riktiga mattor men det känns som dom kommer bli förstörda fort för hela huset var fullt med sand.
På övervåningen kunde man åka rutchkana ner men det vågade inte Nelli. Där fanns också säng dusch och en dammsugare.
Det fanns också en polisstation med en fängelse cell som någon brutit upp gallret på och man kan trycka på en knapp så det blinkar en blå lampa på taket.
Det finns också en juvelerar butik med massa riktiga smycken som hänger i små skåp och ett konditori med en jätte gammal kassapparat otroligt fint gjorda bakelser och en kaffe maskin en riktig. Det var lite kul tyckte jag att kaffemaskinen är nog tillverkad de senaste 5 åren men kassapparaten  är nog 60 år gammal (eller inte vet jag när dom fanns.).
Det fanns också ett zoo, en båt, en fyr, en verkstad, korvkiosk glasskiosk och nåt mer.
Först lekte Nelli och jag tillsammans, jag försökte få henne att gå iväg själv lite men det ville hon inte, sen började hon leka med en tjej och dom verkade ha jätte kul, sen träffade hon en tjej från dagis som hon lekte med ett stund och sedan gick vi hem för jag behövde göra lunch och Leo skulle åka iväg men Micke på eftermiddagen.
När vi gick hem sa Nelli att hon inte ville gå hem för att det var så roligt där. Det kändes kul för det är inte så lätt att hitta på saker som är kul och framförallt inte den här veckan med fyra läkarbesök då finns det inte tid att åka någonstans.









Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)