.

.

onsdag 9 september 2020

Fortfarande sjuka

Nelli vaknade vid 8.45 av att någon hund skällde utanför, jag vaknade också och så hörde jag att Nelli började röra på sig och så tänkte jag att om hunden inte blir tyst snart kommer hon att vakna och mycket riktigt, 
Mamma kan vi gå upp nu?
Jag förstår inte hur hon kan vakna och vara helt pigg på en gång?!?

Nelli la sig i soffan med sin ipad och jag gjorde kaffe (eller rättare sagt värmde kaffet från i går i micron, det gör jag alltid förutom den sista veckan då jag har gjort kaffe i den nya kaffe maskinen men det blir ju otroligt dyrt om man ska dricka det hela tiden) sen tog jag bort handduken på Cockie, helt ärligt var jag lite rädd när jag tog bort den för att jag inte visste hur hon skulle må.
I dag verkar hon lite gladare.

Jag börjar bli lite trött på att vara sjuk nu, annars kan jag tycka att det är lite mysigt att vara sjuk eller vara hemma och vabba men inte den här gången, jag har precis haft semester och som assistent vet jag att det finns barn som är beroende av att jag är där för att de ska få en bra skoldag, och jag tycker verkligen att det är kul både för att dom är fina och mysiga och det är kul att kunna hjälpa någon.



 

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)