.

.

lördag 14 mars 2020

Å vilken härlig lördag

Jag och Nelli gick till skogen idag när vi gick ut med Tuffs. Jag såg tidigare i veckan någon som fotat tussilago så jag och Nelli bestämde att vi skulle gå och leta efter några och idag är det strålande solsken så då gjorde vi det idag. 

Igår kom en overall till Nelli som jag beställde i veckan. I jätte nödvändigt men, Nelli har en vinteroverall och ett fleecefodrat regnställ, och när det är regnigt och blött så har hon regnstället men hon krånglar så mycket när hon ska klä på sig själv så jag blir galen, men när hon har overallen klär hon på sig på några sekunder och när jag säger att hon måste ha regnstället så gnäller hon och frågar om hon kan få overallen ist och i veckan såg jag ett barn på jobbet som hade en fleecefodrad overall och då tänkte jag att det vore perfekt till Nelli. 
Idag var det nästan för kallt för att ta nya overallen men hon var så glad över att få ha den så jag hade inte hjärta att säga att hon inte fick ta den. 

Vi var ute i 1.5 timmar och promenerade och letade blommor. Vi hittade inga tussilago men lite krokusar i skogen. Sen hittade vi några stockar som Nelli gick balansgång på jätte länge. 

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)