.

.

tisdag 24 mars 2020

Vår pyssel

När vi kom hem från dagis var det så fint väder, jag ställde mig och pillade bort massa vissna löv från Klematisen på framsidan. Den har redan fått stora skottmen det satt massor med bruna löv kvar från förra året. Det här är nog den bästa växt jag någonsin köp, jag köpte den på Lidel för 29 eller 39 kronor och den växte hur fort som helst och den blommade från juli till typ oktober.
Nelli och jag sopade bort gruset som låg framför vår grind och sen hittade hon sina gatukritor så medans jag pillade bort löv målade hon en sol och 2 regnbågar. 
Hon är så himla smart tycker jag. När regnbågarna var klara tog hon sopborsten och sopade på regnbågarna. Vad håller hon på med tänkte jag men som tur var sa jag inget. 
Så titta, sa Nelli nu är dom suddiga precis som dom ser ut på himlen. 
Och det gjorde dom. 
Det var så smart tänkt tycker jag för dom är ju suddiga på riktigt och färgerna går liksom in i varandra. 



Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)