.

.

tisdag 23 juli 2019

Fotbollskrocket

Idag var vi hemma och gjorde typ ingenting, lite tvätt, dammsög lite och bara umgicks. Vädret var lite små molnigt men på eftermiddagen så skulle det bli sol och 25 grader så efter lite lunch gick vi hem till Mormor och Morfar och spelade fotbollskrocket. Men när vi gick dit så var himlen full av mörka moln och det kom lite små regnstänk.
Vi spelade krocket tregånger och fikade lite innan vi gick hem vid halv fem tiden.
Av någon anledning som jag nu tyvärr harglömt så började jag och Nelli prata om att sova i egen säng och hon sa att hon ville det men att hon inte vågade sova i ett eget rum och då sa jag att vi kan ju ställa in en säg i mitt rum och då blev hon jätte glad. Jag berättade att jag hade sparat Robin och Leos nallebjörns sängar som dom hade när dom var små och att dom står hemma hos mormor och morfar så vi kan ta hem en av dom för jag har alltid velat att Nelli skulle få en av dom och då blev hon jätte glad så jag sa att i morgon frågar vi morfar om han kan komma över med en av dom.

Vi frågade morfar om han kunde komma över med en av robin och Leos sängar i morgon och det kunde han.
När vi gick och la oss på kvällen tyckte jag att det var lite sentimentalt, sista kvällen som Nelli sov i min säng.






vises



Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)